- Bog
Universitetsskolen : mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling
(2019)
Serie
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Findes i
2246-3259
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.17
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Teoretiske og historiske nedslag (Tematisk indføring : universitetsskolen - mellem skole, uddannelse og forskning / Alexander von Oettingen, Dorthe Carlsen og Keld Thorgård. Per Fibæk Laursen: Kursskifte frem mod universitetsskoler. Markus Janssen: Universitetsskoler som spatiotemporale ordninger - indblik i en kvalitativ tekstanalyse af universitetsskolekoncepter. Thomas Dahl: Universitetsskoler - kunnskapsproduksjon i lærerutdanninga? Robert Eskildsen Jepsen: Teori og praksis i læreruddannelsen - en definitorisk afgrund eller en dialektisk gave?). Internationale erfaringer med universitetsskoler (Utvikling av en forskningsbasert og praksisbasert lærerutdanning ved NTNU / Lise Vikan Sandvik og Per Ramberg. Universitetsskoler i Finland - aktuelle perspektiver og fremtidige udfordringer / Auli Toom og Jukka Husu. Peter Gray: Grundprincipper for fremme af partnerskaber mellem universiteter og skoler). Fagdidaktiske projekter og universitetsskolen (Mundtligheden er der jo bare! / Dorthe Carlsen og Max Ipsen. Rune Hansen: Elevopgaver og elevprodukter i matematik. Teori i idrætsfaget / Martin Elmbæk Knudsen og Jesper von Seelen. Er modellering vejen frem? / Claus Auning og Claus Michelsen). Uddannelse og skoleudvikling (Thomas R.S. Albrechtsen: Forskningsengageret skoleudvikling? Universitetsskolernes bidrag til udvikling af læreruddannernes profil og kompetencer - autorisation, autonomi og legitimitet / Lars Breinholt Søndergaard og Jacob Buris Andersen. Leif Moos: På grænserne af didaktiske undersøgelsesfællesskaber)
ISBN
9788771607598
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2019)
Omfang
219 sider
Forlag
Dafolo
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer