Betaling af gebyrer og erstatninger

Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål om betaling af gebyrer og erstatninger.

Se også vores reglement

Mit Betalingsoverblik

Mit Betalingsoverblik er en selvbetjeningsløsning der samler alle mellemværender og gæld til Lyngby-Taarbæk Kommune i ét samlet overblik.

På din lånerprofil på bibliotekets hjemmeside, under punktet 'Mellemværende', kan du se alle mellemværender.

Hvis du ikke allerede er logget ind, kan du klikke her for at komme til din oversigt over mellemværender.

Betalingsmuligheder

Mit Betalingsoverblik tilbyder følgende betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • VISA og VISA Electron
  • MobilePay

Mellemværender kan også betales via netbank eller i banken.

Kan jeg betale mine mellemværender på biblioteket?

Bibliotekets personale kan ikke tage imod betaling, men du kan benytte bibliotekets publikums-pc'er og betale med betalingskort via din lånerprofil på www.lyngbybib.dk.

Hvordan kan jeg betale en regning på Mit Betalingsoverblik, hvis jeg eller mit barn ikke har MitID?

Hvis du eller dit barn ikke har MitID, fremsendes automatisk et girokort med posten, som kan betales i (net)banken. Spørg i betjeningspunktet eller ring til os på 45 97 37 00.

Betalingsfrister

Hvis du får et gebyr for at aflevere for sent eller skal erstatte et materiale, vil du automatisk få tilsendt en faktura fra Lyngby-Taarbæk Kommunes opkrævningsafdeling i din e-Boks med en betalingsfrist på 30 dage.

Hvis du skylder kr. 100,- eller mere i gebyrer eller erstatninger ved betalingsfristens udløb, vil du også modtage en rykker fra Lyngby-Taarbæk Kommunes opkrævningsafdeling. En rykker fra Opkrævningen koster 250 kr. i administrationsgebyr for gebyrer og 100 kr. for erstatninger.

Hvorfor står der på min lånerprofil, at jeg mangler at betale?

Efter at have gennemført en betaling på Mit Betalingsoverblik, kan der gå op til 72 timer før oplysningerne er opdateret her på lyngbybib.dk og i Biblioteket-appen.

På Mit Betalingsoverblik kan man med det samme se når et mellemværende er blevet betalt.

Jeg har spørgsmål til mine mellemværender

Selvom kommunen har overtaget opkrævningen af bibliotekets mellemværender, kan du stadig spørge os på biblioteket, hvis du har spørgsmål til dine gebyrer eller erstatninger.

Du kan finde vores kontaktoplysninger ved at klikke her.

Læs mere om Mit Betalingsoverblik på Lyngby-Taarbæk Kommunes hjemmeside